Veckans vampyr berättelse

SKRIVEN AV:
EMILIE !!

Här kommer ett litet urdrag ur min bok som jag håller på att skriva, handlar om 16 åriga Sarah som bor i Washington, hon lever ett normalt liv med sina föräldrar, tror hon. Sarahs mamma bär på en hemlighet som för alltid kommer förändra sarahs liv. Sarah för en kväll veta hemligheten och nu ser hon inte längre världen på samma sätt!! För ni som undrar så handlar boken om vampyrer men hur den handlar om vampyrer avslöjar jag inte,,, Utan ni får följa bloggen lite och se vad som händer !!! Är ni intresserade att veta mer om min bok, skriv till våran Hotmail   / Emilie
------------------------------------------------------------------------------------------

" Jag vaknade med ett ryck, drömmarna började slita på min nattsömn, varje natt samma mönster. En kall mörk kyrkogård där jag ser en skugga springa förbi mig. Månen lyser starkt i mina ögon och skuggan försvinner och jag vaknar. Jag satte mig sakta upp i sängen och hörde hur någon häöö på nere i köket och snart var höstlovet också slut och jag skulle tillbaka till skolan som inte gav mig ett dugg av glädje, jag kände mig bara ensam när jag gick genom dom långa gråmålade korridorerna. Jag hörde mammas stressade röst ropa mitt namn
- Sarah, vakna nu!
- Jag kommer, rösten skar sig.
- Nu!
Jag tog ett stort kliv och grep tag i min morgonrock som hängde på dörrens krok och såklart åkte tofflorna på också. Väl nere i köket hade mamma på sig sina Jeans och lite slitna men söta rosa skjorta som passade utmärkt till hennes blonda tuperade hår, som tur märkte hon inte den lilla kaffefläcken vid knapparna på skjortan!
- Sarah?
- Ja mamma?
- Vad du sover länge!
- Mamma, jag är ändå ledig från livets jobbigaste del, High school.
- När jag var yngre älskade jag High school.
Jag slängde bara en trött blick mot min stressade mor som rusade ut genom dörren och slängde iväg några stela slängkyssar innan man hörde bilen åka ner från gårdsinfarten.

Fortsättning följer imorgon,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Kommentarer
Postat av: Fanny

Emelie!



Vill höra mer från din berättelse nu känns det som! Var verkligen jätte bra :)

2009-10-21 @ 19:48:19
URL: http://fannylagerskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0